Uusi ajotapa, joka parantaa pilotin toimintaa: todellinen tuulitila. Erittäin reagoiva SOG.
Tämä HF GPS on loistava vaihtoehto perinteiselle nopeussensorille. Se mahdollistaa erittäin tarkan starrtilinjan mittaamisen.
Tämä HF GPS on loistava vaihtoehto perinteiselle nopeussensorille. Se mahdollistaa erittäin tarkan starrtilinjan mittaamisen.
Nke GPS High Frequency
Tuotekoodi: PF000136
Myymälässä: 0 kpl, toimitusaika-arvio 1 viikko Verkkokaupassa: Toimittajan varastossa. toimitusaika-arvio 1 viikko
Hinta:
800,00
€
80000
€897,33 €
89733
Rahtivapaa toimitus Postin, Matkahuollon tai DBSchenkerin noutopisteisiin.
Määrä: kpl
Tiedostot
Asennettuamme korkeataajuisen GPS:n Open 60 FONCIA:lle, olemme pystyneet käsittelemään kaikkia kippari Michel Desjoyeaux'n kirjaamia tietoja. Itse asiassa olemme havainneet merkittäviä eroja SOG:n ja veneen nopeuden välillä alueilla, joilla ei ole virtoja. Veden pintakerroksen nopeus aalloilla selittää tämän eron. Aalto koostuu poikittaisliikkeestä, joka kuljettaa energiaa, ei ainetta. Mutta joissakin tapauksissa ylempi vesikerros liikkuu elliptisesti synnyttäen näennäistä tuulta, joka lisää veneen nopeutta veden suhteen
Autopilotti Wind Over Ground -tilassa!
Tosituulitilaa käyttäessään autopilotti ei ota huomioon tätä suhteellisen tuulen vaihtelua. Todelliseen tuulikulman arvoon vaikuttaa kyseisen veden pintakerroksen liike joka autopilotin tulee kompensoida. Olemme huomanneet, että tämä vesikerros voi saavuttaa 2-3 solmun nopeuden! Tämä on varsin merkittävää. Esimerkiksi 126° todellisessa tuulikulmassa 10 solmun suhteellisella tuulella se antaa 10° eron todellisesta tuulikulman arvosta. Tarkan todellisen tuulikulmaprosessin saavuttamiseksi on tärkeää ottaa huomioon kyseisen "vesikerroksen" nopeus. Toisin sanoen, käytä SOG -tietoja todellisen tuulen arvojen käsittelemiseen. Tämä on mahdollista erittäin tarkalla GPS:llä.
Nopeustietolähteen vaihtaminen tapahtuu GYROGRAPHIC-näytön setup -valikossa. Kun se on aktivoitu, pilotin True Wind tila toteuttaa valinnan automaattisesti. Toinen hyvä syy käyttää High Frequency GPS:ää: jos veneen nopeusanturin vikaantuu, True Wind tila säilyy pilotin käytössä. Tätä anturia suositellaan veneisiin, joissa on nke GYROPILOT. Se vaatii True Wind -tilan pilotissa ja SOG -vaihtoehdon nopeus/syvyys -moduulissa.
Autopilotti Wind Over Ground -tilassa!
Tosituulitilaa käyttäessään autopilotti ei ota huomioon tätä suhteellisen tuulen vaihtelua. Todelliseen tuulikulman arvoon vaikuttaa kyseisen veden pintakerroksen liike joka autopilotin tulee kompensoida. Olemme huomanneet, että tämä vesikerros voi saavuttaa 2-3 solmun nopeuden! Tämä on varsin merkittävää. Esimerkiksi 126° todellisessa tuulikulmassa 10 solmun suhteellisella tuulella se antaa 10° eron todellisesta tuulikulman arvosta. Tarkan todellisen tuulikulmaprosessin saavuttamiseksi on tärkeää ottaa huomioon kyseisen "vesikerroksen" nopeus. Toisin sanoen, käytä SOG -tietoja todellisen tuulen arvojen käsittelemiseen. Tämä on mahdollista erittäin tarkalla GPS:llä.
Nopeustietolähteen vaihtaminen tapahtuu GYROGRAPHIC-näytön setup -valikossa. Kun se on aktivoitu, pilotin True Wind tila toteuttaa valinnan automaattisesti. Toinen hyvä syy käyttää High Frequency GPS:ää: jos veneen nopeusanturin vikaantuu, True Wind tila säilyy pilotin käytössä. Tätä anturia suositellaan veneisiin, joissa on nke GYROPILOT. Se vaatii True Wind -tilan pilotissa ja SOG -vaihtoehdon nopeus/syvyys -moduulissa.
GPS tyyppi |
65 kanavainen GPS |
Datalähtö |
TOPLINE ja NMEA 0183 |
Käyttöjännite |
12 V DC kytkettynä TOPLINE verkkoon ja 6-33 V DC kaikissa muissa asennuksissa |
Virrankulutus |
50mA @ 12 V DC |
Mitat |
50 mm x Ø 72 mm |
Asennus |
kannelle tai kaiteeseen vakio 1"-14’ kierteen kiinnikkeillä |
Kaapeli |
10 metriä |
Paino |
270 g ilman kaapelia |
Suojausluokka |
IP 67 |
Arvostele tämä tuote
Tälle tuotteelle ei ole vielä annettu arvosteluita.